Logo & huisstijl, website

Wemos

Wemos zet zich in voor het recht op gezondheid voor iedereen. Ze analyseren en beïnvloeden wereldwijd het gezondheidsbeleid. Wij maken voor hen (digitale) jaarverslagen, infographics en brochures.

Afgelopen jaar hebben we gewerkt aan de restyling van het logo, de huisstijl, en alle bijbehorende communicatiemiddelen. De vernieuwde stijl is fris en up to date, maar bevat nog steeds herkenbare elementen zoals de wereldbol en de groen/blauwe kleurstelling.

UI/UX en ontwerp

Wemos.org

Restyling van de website. Het doel hierbij was, naast een vernieuwde vormgeving, ook het creëren van een vernieuwde structuur. Hierdoor kan de bezoeker op een logische manier door de website navigeren en is deze ook makkelijker te onderhouden door de medewerkers van Wemos.

Dit proces begon met het opstellen van een sitemap, gevolgd door een wireframe met alle functionaliteiten. Daarna hebben we ook hier een vernieuwd visueel ontwerp toegevoegd.

Wemos en Piraña

‘We werken al jaren met Piraña voor uiteenlopende producten; rapporten, interactieve jaarverslagen, banners, advertenties en allerlei andere vormgeving. Ons werk – het analyseren en beïnvloeden van gezondheidsbeleid – is vaak nogal abstract. Het is daarom heel prettig om met Ilze en Saskia te sparren over manieren om onze boodschap zo aantrekkelijk en helder mogelijk over te brengen. Mede dankzij hun creatieve ideeën komen we altijd tot een mooi eindresultaat. Hierdoor is onze visuele communicatie de afgelopen jaren veel sterker én vernieuwender geworden.’

Valeria Huisman, manager communicatie